Suzuki je jedním ze čtyř největších světových výrobců motocyklů nabízející silniční, teréní i závodní motocykly. Suzuki také patří mezi největší výrobce automobilů. I se svými ATV (teréními čtyřkolkami) řady QuadRunner dosáhla významného postavení na trhu. Společnost dále vyrábí širokou škálu motorů pro lodě z nichž mnohé mají elektronické vstřikování.

Suzuki

 

Obecné informace

GSX-R 1000

Protože konkurenti nabízejí velké výkonné čtyřválce s 1000 ccm, např. Honda Fireblade, Yamaha R1, musela Suzuki svému GSX-R 750 opatřit větší sestřičku. Jen holá čísla – 160 koní při pohotovostní hmotnosti 170 kg – dávají tušit, jak žhavé želízko vložila Suzuki do nabídky sezóny 2001. Naráz se model GSX-R 1000 dostal do popředí supersportovních biků.
Roku 2005 přichází značka se zcela novým strojem. Nejnovější verze byla kombinací nejlepších možných komponentů a výrobních postupů té doby. Z čtyřválce o objemu 999 ccm bylo dosaženo výkonu 178 koní, přičemž byl stroj celkově odtučněn na 166 kg a dosáhl rychlosti 290 km/h. Řidič tak mohl ocenit neuvěřitelný výkon a díky novému podvozku i lepší ovladatelnost a klidnější chování v extrémních situacích. Nepřehlédnutelný byl i velice dravý design motocyklu.
GSX-R 1000 byla v pravidelných intervalech modernizována jak technicky, tak i vzhledově. Poslední taková úprava byla představena pro rok 2012 v Miláně. Pro tento rok dostala „sůza“ nové brzdy Brembo Monobloc s radiálními čtyřpístkovými třmeny na předním kole. Přeprogramována je palivová mapa společně s úpravou vstřikování. Maximální výkon 185 koní je dostupný už v 11.500 ot/min a kroutící moment 117 Nm při 10.000 ot/min. Díky kompletním změnám a odlehčením je celková pohotovostní hmotnost pouhých 203 kg.
GSX-R 1000 je stroj jasně určený pro sportovně založené jezdce, kteří chtějí mít okamžitou akcelerační odezvu,  při sebemenším přidání plynu, a to v podstatně větším pásmu otáček, než u sesterských modelů GSX-R 750, GSX-R 600.

Bandita, Banďour, Bandaska – málokterý motocykl si během svého působení na českých silnicích vysloužil tolik přezdívek jako rozšířená Suzuki Bandit.

Milovaná i opovrhovaná. Superstar od Suzuki nemá zase tak lehký osud, jak by se zdálo – rozsáhlá skupina příznivců nedá na svého Bandita, ať už malého nebo velkého, vodníka nebo vzducháče, dopustit a vysoce si cení jeho užitných vlastností. A pak je tu druhá skupina bikerů, pro které je Bandit zosobněním nudného a nenápaditého japonského stroje, který má s emocionálním motocyklem společná tak maximálně ta dvě kola. Jak už to tak bývá, pravda bude zřejmě někde uprostřed.